رئیس ستاد ارتش اسرائیل مسئولیت شکست ۷ اکتبر را پذیرفت تیراندازی در آلاباما آمریکا | ۳ نفر کشته و ۱۲ تَن زخمی شدند شهادت ۵۰۰ تن از پزشکان و نیروهای بهداشتی و درمانی در غزه حمله راکتی از غزه به شهر اشغالی سدیروت معاون جدید پارلمانی رئیسی کیست؟ خانواده های اسرای صهیونیست خیابان منتهی به وزارت جنگ را بستند قسام: خانه بمب‌گذاری‌شده را به روی نظامیان فراری دشمن منفجر کردیم پایان کار حسینی در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری تاکید رئیس جمهور بر لزوم اطمینان مدیران از رعایت کرامت انسانی امیرعبداللهیان: از گفتگو‌های ایران-عربی عبور کرده‌ایم حمله حزب‌الله با موشک‌های سنگین جدید خود به سرزمین‌های اشغالی (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) «سیدحسن نصرالله» دوشنبه سخنرانی می‌کند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بلینکن: اسرائیل برنامه معتبر برای دفاع از غیرنظامیان ندارد قسام در ۲ مرحله «سدیروت» را موشک‌باران کرد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتقاد بولتون از تهدید بایدن مبنی بر توقف ارسال سلاح به اسرائیل واکنش شدید حماس به اظهارات بایدن سردار رادان: دشمن دو بال غیرت و حیا در جامعه را هدف قرار داده است «طرح صیانت» به دستور کار مجلس بازگشت تکذیب ادعا‌های مطرح شده در مورد بازداشت زیباکلام در مسیر نمایشگاه کتاب تخلیه ۲ بیمارستان در دهلی‌نو پس از تهدید بمب‌گذاری
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: صفحه جدیدی در روابط ایران و جمهوری‌آذربایجان گشوده شده است

  • کد خبر: ۲۱۵۶۴۴
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
امیرعبداللهیان: صفحه جدیدی در روابط ایران و جمهوری‌آذربایجان گشوده شده است
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: صفحه جدیدی در روابط ایران و جمهوری آذربایجان گشوده شده که برای دو ملت امید بخش است و فرصت‌های زیادی پیش روی دو کشور برای همکاری‌های مفید متقابل وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، دیدار حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایرامف عصر سه شنبه در حاشیه نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در جده با موضوع غزه انجام شد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با همتای آذربایجانی گفت: جمهوری آذربایجان در سیاست همسایگی ایران از جایگاه مهمی برخوردار است و دو ملت فراتر از پیوندهای همسایگی و تاریخی، دارای پیوندهای خویشاوندی هستند. 

وزیر امور خارجه با تبریک مجدد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سراسر سرزمین های جمهوری آذربایجان، از روند توسعه روابط دوجانبه ابراز رضایت کرد. 

وی گفت: خوشبختانه صفحه جدیدی در روابط دو کشور باز شده که برای دو ملت امید بخش است و فرصت‌های زیادی پیش روی دو کشور برای همکاری‌های مفید متقابل وجود دارد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر سیاست کشورمان برای توسعه روابط با جمهوری آذربایجان در تمام زمینه‌ها، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی اجلاس آتی کمیسیون مشترک دو کشور در تهران را در تاریخ مورد توافق اعلام داشت.

وی ابراز خرسندی کرد که در چارچوب توافق دو رئیس جمهور، همکاری ها در زمینه های مورد توافق بخوبی پیش می رود.

وزیر امور خارجه همچنین بر اهمیت تلاش و اقدام‌ مشترک برای فعالتر کردن ساختارهای چندجانبه منطقه ای در مسیر منافع مشترک کشورهای منطقه تاکید نمود. 

جیحون بایرامف وزیر خارجه آذربایجان نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، مشورتهای مستمر دوجانبه با همتای ایرانی را مفید و سازنده توصیف کرد. 
وی ضمن تقدیر و تشکر از تبریک رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص انتخابات‌ ریاست جمهوری کشورش گفت: سیاست کشورش داشتن روابط ممتاز با همسایگان است و در این‌ میان ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و آذربایجان مصمم به توسعه روابط با ایران است. 

جیحون بایرامف با اشاره به پیشرفت اجرای برخی پروژه های مشترک، اظهار امیدواری کرد این پروژه ها در چارچوب زمانبندی انجام شده در سریعترین زمان ممکن اجرا و افتتاح شوند. 

وی همچنین با اشاره به اهمیت همکاری های حمل و نقلی و ترانزیتی دو کشور، بر آمادگی آذربایجان برای تقویت همکاری ها در کریدور ترانزیتی شمال جنوب تاکید کرد. 
وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با اظهار خرسندی از روند کار کمیسیون‌ مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و تاکید بر نقش آن در توسعه روابط دوجانبه، اظهار امیدواری کرد که اجلاس آتی با موفقیت در تهران برگزار شود. 

طرفین در خصوص موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه ای و مسئله فلسطین گفت وگو و تبادل نظر کردند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->